Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 40
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
ważne jest to, aby w momencie rozpoczęcia hamowania przednie koła były idealnie ustawione do jazdy na wprost. Pamiętajmy o tym, bowiem nawet niewielkie skręcenie kół może być przyczyną zarzucenia samochodu. Analogicznie też, nie wolno nam skręcać kół w czasie hamowania!, a dopiero wówczas, kiedy zwolnimy nacisk na pedał hamulca i zwiększy się przyczepność kół.
Specjalnie podkreślamy to, aby nie skręcać kół w czasie hamowania. Manewr kierownicą, mający na celu ominięcie przeszkody, jest naturalnym odruchem, nad którym musimy potrafić zapanować. I to tak długo, dopóki hamujemy.
Hamowanie pulsacyjne jest truduniejsze, ale znacznie bezpieczniejsze zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. Polega ono na zmiennym nacisku na
ważne jest to, aby w momencie rozpoczęcia hamowania przednie koła były idealnie ustawione do jazdy na wprost.&lt;/&gt; Pamiętajmy o tym, bowiem nawet niewielkie skręcenie kół może być przyczyną zarzucenia samochodu. Analogicznie też, nie wolno nam skręcać kół w czasie hamowania!, a dopiero wówczas, kiedy zwolnimy nacisk na pedał hamulca i zwiększy się przyczepność kół.<br> Specjalnie podkreślamy to, aby nie skręcać kół w czasie hamowania. Manewr kierownicą, mający na celu ominięcie przeszkody, jest naturalnym odruchem, nad którym musimy potrafić zapanować. I to tak długo, dopóki hamujemy.<br> &lt;hi rend="bold"&gt;Hamowanie pulsacyjne jest truduniejsze, ale znacznie bezpieczniejsze zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. Polega ono na zmiennym nacisku na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego