Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
w 1995r.
4.2. Alianse strategiczne oraz wykupy i przejęcia firm jako reakcja przedsiębiorstw na obecne uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej
Jedną z bardziej wyraźnych tendencji w rozwoju przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej, o czym już wspominano, jest wzrost znaczenia wykupów i przejęć innych firm - mergers and acquisitions. Widać to zwłaszcza od 1986r. i należy sądzić, że głównymi przyczynami takiego stanu rzeczy była perspektywa wprowadzenia zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego i silny wówczas wzrost gospodarczy w krajach UE. Jak dotychczas, to zjawisko nie było widoczne. Przedsiębiorstwa europejskie unikały fuzji zadowalając się gorszą pozycją konkurencyjną na rynku i mniejszymi zyskami. Jednak pod koniec
w 1995r.<br>4.2. Alianse strategiczne oraz wykupy i przejęcia firm jako reakcja przedsiębiorstw na obecne uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej<br>Jedną z bardziej wyraźnych tendencji w rozwoju przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej, o czym już wspominano, jest wzrost znaczenia wykupów i przejęć innych firm - mergers and acquisitions. Widać to zwłaszcza od 1986r. i należy sądzić, że głównymi przyczynami takiego stanu rzeczy była perspektywa wprowadzenia zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego i silny wówczas wzrost gospodarczy w krajach UE. Jak dotychczas, to zjawisko nie było widoczne. Przedsiębiorstwa europejskie unikały fuzji zadowalając się gorszą pozycją konkurencyjną na rynku i mniejszymi zyskami. Jednak pod koniec
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego