Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jednocześnie niezmienne). Jak
słusznie zauważa Nietzsche, "nie udaje nam się twierdzić i zaprzeczać tej
samej rzeczy: jest to subiektywna zasada poznania, nie wyraża ona konieczności,
lecz tylko niemożność". Jednak w naukach mistrzów zen różnych
epok znajdujemy liczne sądy sprzeczne jednowymiarowe, które są uważane
za adekwatne do rzeczywistości.

Nie tylko Nishida zwracał uwagę na paradoksowy charakter logiki zen.
Kyodo Shibano określał logikę zen mianem 'logiki negatywnie afirmatywnej'
(jap. hiteiteki ko tei no ronri) oraz niedualnej 'logiki transteoretycznej' (jap. cho rironteki ronri).
Nishida zmarł w tym samym roku, w którym został wydany wspomniany
już esej Logika miejsca w perspektywie religijnej. Nie przeprowadził w nim
jednocześnie niezmienne). Jak <br>słusznie zauważa Nietzsche, &lt;q&gt;"nie udaje nam się twierdzić i zaprzeczać tej <br>samej rzeczy: jest to subiektywna zasada poznania, nie wyraża ona konieczności, <br>lecz tylko niemożność"&lt;/&gt;. Jednak w naukach mistrzów zen różnych <br>epok znajdujemy liczne sądy sprzeczne jednowymiarowe, które są uważane <br>za adekwatne do rzeczywistości. <br>&lt;page nr=17&gt;<br>Nie tylko Nishida zwracał uwagę na paradoksowy charakter logiki zen. <br>Kyodo Shibano określał logikę zen mianem 'logiki negatywnie afirmatywnej' <br>(jap. hiteiteki ko tei no ronri) oraz niedualnej 'logiki transteoretycznej' (jap. cho rironteki ronri). <br>Nishida zmarł w tym samym roku, w którym został wydany wspomniany <br>już esej Logika miejsca w perspektywie religijnej. Nie przeprowadził w nim
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego