Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Znak
Nr: 11
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1982
były rozpowszechnione w tamtym okresie, ale nie mamy szczegółowych przekazów obrazujących ich charakter. Warto natomiast zwrócić uwagę, że bardzo wcześnie pojawiają się akty zawierzenia, zaofiarowania się Matce Bożej. Już na plakacie modlitewnym z 1513 roku, zachowanym w Krakowie w Bibliotece Jagiellońskiej, widzimy modlitwę, której treścią jest to zaofiarowanie. Wytworzył się zwyczaj, że pielgrzym ofiarowywał się Matce Bożej wchodząc do kaplicy, a później ponawiał ten akt przy jej opuszczaniu. Składano także ofiary we własnym imieniu oraz innych, rodziny, różnych grup czy kogoś, kto o to prosił. Ten rys jest może charakterystyczny dla jasnogórskiej pobożności.
W 1711 r. przybywa warszawska piesza pielgrzymka, pokutno
były rozpowszechnione w tamtym okresie, ale nie mamy szczegółowych przekazów obrazujących ich charakter. Warto natomiast zwrócić uwagę, że bardzo wcześnie pojawiają się akty zawierzenia, zaofiarowania się Matce Bożej. Już na plakacie modlitewnym z 1513 roku, zachowanym w Krakowie w Bibliotece Jagiellońskiej, widzimy modlitwę, której treścią jest to zaofiarowanie. Wytworzył się zwyczaj, że pielgrzym ofiarowywał się Matce Bożej wchodząc do kaplicy, a później ponawiał ten akt przy jej opuszczaniu. Składano także ofiary we własnym imieniu oraz innych, rodziny, różnych grup czy kogoś, kto o to prosił. Ten rys jest może charakterystyczny dla jasnogórskiej pobożności.<br>&lt;who2&gt;W 1711 r. przybywa warszawska piesza pielgrzymka, pokutno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego