Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jap. kegon) i sanlun
(jap. sanron). Po dostąpieniu 'oświecenia' wybudował pustelnię na górze Nanquan,
gdzie żył ponad trzydzieści lat w samotności. Pod koniec życia zdecydował się
nauczać i miał podobno około stu uczniów, z których najsłynniejszym był Zhaozhou
Congshen (jap. Joshu Jushin, 778-897). Nanquan po raz pierwszy użył określenia
"zwyczajna jaźń jest drogą" (jap. byojoshin kore do).
Nanyang Huizhong (jap. Nan'yo Echu, 675?-775?), uczeń Huinenga. Podobno do
szesnastego roku życia nie przemówił ani słowem i nigdy nie przekroczył mostu
przed domem swoich rodziców. Przemówił dopiero do mnicha zen, który odwiedził
ich dom, prosząc go, by przyjął go na swego
jap. kegon) i sanlun <br>(jap. sanron). Po dostąpieniu 'oświecenia' wybudował pustelnię na górze Nanquan, <br>gdzie żył ponad trzydzieści lat w samotności. Pod koniec życia zdecydował się <br>nauczać i miał podobno około stu uczniów, z których najsłynniejszym był Zhaozhou <br>Congshen (jap. Joshu Jushin, 778-897). Nanquan po raz pierwszy użył określenia <br>"zwyczajna jaźń jest drogą" (jap. byojoshin kore do). <br>Nanyang Huizhong (jap. Nan'yo Echu, 675?-775?), uczeń Huinenga. Podobno do <br>szesnastego roku życia nie przemówił ani słowem i nigdy nie przekroczył mostu <br>przed domem swoich rodziców. Przemówił dopiero do mnicha zen, który odwiedził <br>ich dom, prosząc go, by przyjął go na swego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego