Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 02/03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
jest to jego wadą, lecz zaletą. Lepiej nazwać tak gatunek filmu dla dorosłych mówiący w pewien ascetyczny i wysublimowany sposób o problemach, które zazwyczaj są bagatelizowane lub wręcz przeciwnie - uatrakcyjniane. "Wiarołomni" wyrastają z tradycji bergmanowskiej w linii prostej: dzięki jego scenariuszowi i reżyserii Liv Ullmann, niegdyś jego aktorki i towarzyszki życia. Klasę reżyserii Ullmann poznać można po tym, że postać Bergmana staje się po prostu postacią twórcy; pisarza, który współczuje swoim wszystkim bohaterom i chce ukoić ich ból.
Marianne, aktorka, żona dyrygenta Marcusa i matka małej Isabel, rozpoczyna romans z przyjacielem domu, reżyserem teatralnym Davidem. Po kilku miesiącach ukrywania takiego stanu
jest to jego wadą, lecz zaletą. Lepiej nazwać tak gatunek filmu dla dorosłych mówiący w pewien ascetyczny i wysublimowany sposób o problemach, które zazwyczaj są bagatelizowane lub wręcz przeciwnie - uatrakcyjniane. "Wiarołomni" wyrastają z tradycji bergmanowskiej w linii prostej: dzięki jego scenariuszowi i reżyserii Liv Ullmann, niegdyś jego aktorki i towarzyszki życia. Klasę reżyserii Ullmann poznać można po tym, że postać Bergmana staje się po prostu postacią twórcy; pisarza, który współczuje swoim wszystkim bohaterom i chce ukoić ich ból.<br>Marianne, aktorka, żona dyrygenta Marcusa i matka małej Isabel, rozpoczyna romans z przyjacielem domu, reżyserem teatralnym Davidem. Po kilku miesiącach ukrywania takiego stanu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego