Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
było wcale tak silne, jak ugruntowana terrorem wiara w jego potęgę i niewzruszalność.
"Powstanie Pugaczowa było nie tylko spontanicznym zrywem uciśnionego ludu - wyraził swe przekonanie reżyser Aleksiej Saltykow - lecz mającą określony cel wojną domową o nowy porządek społeczny". Konsultant filmu prof. M. Bielawski był nieco odmiennego zdania: "wspaniale oddaje film żywiołowość chłopskiej wojny, brak rewolucyjnego programu, rewolucyjnej ideologii, które przekształciłyby żywiołową walkę w rewolucję, obliczoną na obalenie starego ustroju". Mimo tych kontrowersji i mimo zbytecznej teatralności niektórych scen, powstał film o pewnych walorach widowiskowych, a to dzięki użyciu ekspresyjnych środków "starego dobrego kina" dynamicznej akcji, mocno zarysowanych charakterów, dekoracyjnej inscenizacji, wielkich
było wcale tak silne, jak ugruntowana terrorem wiara w jego potęgę i niewzruszalność.<br>"Powstanie Pugaczowa było nie tylko spontanicznym zrywem uciśnionego ludu - wyraził swe przekonanie reżyser Aleksiej Saltykow - lecz mającą określony cel wojną domową o nowy porządek społeczny". Konsultant filmu prof. M. Bielawski był nieco odmiennego zdania: "wspaniale oddaje film żywiołowość chłopskiej wojny, brak rewolucyjnego programu, rewolucyjnej ideologii, które przekształciłyby żywiołową walkę w rewolucję, obliczoną na obalenie starego ustroju". Mimo tych kontrowersji i mimo zbytecznej teatralności niektórych scen, powstał film o pewnych walorach widowiskowych, a to dzięki użyciu ekspresyjnych środków "starego dobrego kina" dynamicznej akcji, mocno zarysowanych charakterów, dekoracyjnej inscenizacji, wielkich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego