Wallek-Walewski
Korpus Języka Polskiego PWN
Autentyczne przykłady użycia w piśmie i mowie zgromadzone w Korpusie
- ... do Matki Boskiej Kalwaryjskiej"
(nota w partyturze) Gwiazdo śliczna wspaniała Wallek-Walewski, w części Benedictus
swojego Requiem (1937). Melodia ta jest harmonizowana... - ... ekwiwalentnie (w porządku formy) w stosunku do innej części. Maliszewski, Wallek-Walewski, Machl, a zwłaszcza Palester, Maciejewski i Penderecki postępują jednak inaczej...
- ... Mozart) i późniejszych (Berlioz, Verdi) kantatowych rozczłonkowań mszy żałobnej.
Maliszewski, Wallek-Walewski i Machl postępują przeciwnie. Niektóre części nadrzędne cyklu mszalnego: Kyrie... - ... świeckie gatunki pieśniowe, z których przejmowano typ motywiki,
akompaniamentu, np. Wallek-Walewski Msza polska (Agnus Dei, s. 14, prz. 150),
kontekst połączeń...
- ... lecz bez Offertorium.
Cyklem siedmioczęściowym i podobnymi układami posługują się Wallek-Walewski (1937) i Machl (1981). Wallek-Walewski: I Requiem, Kyrie, IIDies... - ... podobnymi układami posługują się Wallek-Walewski (1937) i Machl (1981). Wallek-Walewski: I Requiem, Kyrie, IIDies irae, IIIOffertorium, IV Sanctus, V Benedictus...
- ... ograniczając tekst Sekwencji do dwóch strof, dodając zaś, podobnie jak Wallek-Walewski, tekst Responsorium Libera me
Nieliturgiczny, indywidualny układ (jako konsekwencja wykorzystania... - ... typ poetyki. Zróżnicowanie natomiast dotyczy języka harmonicznego oraz typów
narracji. Wallek-Walewski posługuje się najsilniej elementami harmoniki późnoromantycznej,
Karczyński i Rzepko rozwiniętą...