zakos

• ... należał do trudnych.
    I tyle?
    Znam doskonale tę ścieżynę, każdy
    zakos, każdy próg skalny. Znosiłem tamtędy rannych i martwych, wystarczy więc...
  • ... Podbańskiej, my zaś skręcimy w prawo, by po kilku stromych zakosach zatrzymać się na parkingu zaporowym w Szczyrbskim Jeziorze. 75 km...
  • ... zbłąkana Wciąż myląca drogę
    Jak dym przyziemny lub sarna w
    zakosach

Masz być zgoniona Teraz masz być stara
    Drepcząca w kółko...
  • ... też stoi...
    Gajowy skręcił w lewo. Boczna brukowana droga łagodnymi
    zakosami prowadziła ich ze sporej wyniosłości, którą biegł tor - w dół...
  • ... Jílek, chatar w Dolinie Pięciu Stawów Spiskich.
    Ścieżka pnie się
    zakosami przez kamienne usypisko, zostawiając po prawej stronie Złote Spady, skalisty...
  • ... a następnie na Przełęcz Liliowe, na którą zawodnicy podchodzili długimi zakosami. Pierwsi zameldowali się na niej Słoweńcy Franciszek Zadnikar i Anton...
  • ... ukos łąkę. Dnem doliny do Długiego Żlebu, a następnie stromymi zakosami na Przełęcz pod Kopą Kondracką (1863 m). Jesteśmy na grani...
  • ... tarniną zbocze. Ledwie widoczna wśród gęstej trawy ścieżka prowadziła ostrymi zakosami aż pod samą basztę. A baszta wisiała nad skłonem szarą...
  • ... Parku Narodowego.
    Nasza droga prowadzi jednak w prawo. Kilkoma stromymi
    zakosami (zimą ślisko!) podjeżdżamy na malowniczą Ździarską Przełęcz, usytuowaną między Tatrami...
  • ... jakiejś reklamy, z prawej wjazd na estakadę. Zaśmieconą ulicą szalonymi zakosami sunie facet na motorze, nierzeźbiony obszarpaniec; bardzo wolno, lecz czasami...
  • ... bez znaków!) nasz szlak skręca ostro w lewo i kilkoma zakosami wyprowadza na przełęcz między dwoma wierzchołkami Grzesia, po czym skręca...
  • ... lodowatych zjazdów wzdłuż największych spadów potoku, mozolnie wspinaliśmy się nużącymi zakosami na wysokość 2.500 m n.p.m., gdzie wyznaczyliśmy...
  • ... sąsiadów z dominacji węgierskiej i powołania niepodległej Czechosłowacji. Szosa prowadzi zakosami w gęstym lesie stokami Gąbosiego Wierchu coraz wyżej, by osiągnąć...
  • ... zbocza. Szretter, nie śpiesząc się, zszedł za nimi powoli małymi zakosami.
    - To gdzieś tutaj? - rozejrzał się Felek.
    - Dalej trochę - odparł Alek...
  • ... 2.800 m n.p.m. Zdobywaliśmy aklimatyzację podchodząc nużącymi zakosami w lesie, do pierwszego noclegu, a później coraz trudniejszą ścieżką...
  • ... po prawej stronie, stłoczone w ciasnej dolinie. Droga wspina się zakosami. I w końcu widać, że przez wieki ktoś wybrał wnętrze...
  • ... Bańskiej, Sierockiego, Bustryku, Zębu i Furmanowej, aby następnie zejść szerokimi zakosami z Ciągłówki do Zakopanego.
    Dziś - z perspektywy trzech dziesięcioleci - należałoby...
  • ... znajdowała się jaskinia z zaklętymi bogactwami. Z lewej - do drogi zakosami dochodzi zejściowy szlak z Jaskini Mroźnej.
    Dochodzimy do Polany Pisanej...
  • ... tu, ale rzadko widywanych świstaków. Ścieżka skręca w lewo i zakosami zaczyna podchodzić w stronę Giewontu, którego główny wierzchołek wyłania się...
  • ... się na krawędziach, pełzali po stopniach.

Poszli wąską ścieżką wiodącą
    zakosami
    i wznosili się z jednej terasy na drugą. Na najwyższej...