5,9 mln zł, przewidziano na wykup gruntów, blisko 1,4 mln zł mają kosztować studia uzupełniające dla ostatecznego ustalenia zakresu przedsięwzięcia (m.in. uzupełniające opracowanie dla wariantowego przebiegu linii przez ul. Starowiślną, Dietla, Grzegórzecką).</><br>Przewiduje się, że do połowy roku 2000 powstanie 7,1 km nowych torów, dalsze 3,5 km zostanie zmodernizowane, pojawi się 15 niskopodłogowych pojazdów szynowych, zostanie zmodernizowana zajezdnia tramwajowa w Podgórzu. Modernizację przejdą także dwa skrzyżowania - rondo Mogilskie (ruch tramwajowy będzie się odbywał pod ziemią) i Wielicka - Nowosądecka - Kamieńskiego (samochody zejdą poniżej poziomu terenu), ale druga inwestycja nie będzie finansowana ze środków kredytowych Europejskiego Banku Odbudowy i