Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
której istnieniem jest uwarunkowany. W tym sensie
pojęcie ogólne bytu jest definiowane w odniesieniu do swojej negacji, czyli
niebytu (braku bytu). Wzajemne znaczeniowe uwarunkowanie bytu i niebytu
(braku bytu) jest ontologicznym wstępnym warunkiem, który leży u podstaw
czysto logicznej niemożliwości, aby jakiekolwiek zdanie prawdziwe mogło
zakładać tożsamość negacji i afirmacji. Afirmacja jest bowiem afirmacją
właśnie dlatego, że nie jest negacją. Wszelkie wyróżnianie staje się niemożliwe,
jeśli nie jest możliwa negacja. Warto zauważyć, że zdanie sprzeczne, czyli
takie, w którym zachodzi sprzeczna tożsamość negacji i afirmacji, nie może
być zanegowane i dlatego z punktu widzenia logiki formalnej nie niesie
żadnych treści. Na
której istnieniem jest uwarunkowany. W tym sensie <br>pojęcie ogólne bytu jest definiowane w odniesieniu do swojej negacji, czyli <br>niebytu (braku bytu). Wzajemne znaczeniowe uwarunkowanie bytu i niebytu <br>(braku bytu) jest ontologicznym wstępnym warunkiem, który leży u podstaw <br>czysto logicznej niemożliwości, aby jakiekolwiek zdanie prawdziwe mogło <br>zakładać tożsamość negacji i afirmacji. Afirmacja jest bowiem afirmacją <br>właśnie dlatego, że nie jest negacją. Wszelkie wyróżnianie staje się niemożliwe, <br>jeśli nie jest możliwa negacja. Warto zauważyć, że zdanie sprzeczne, czyli <br>takie, w którym zachodzi sprzeczna tożsamość negacji i afirmacji, nie może <br>być zanegowane i dlatego z punktu widzenia logiki formalnej nie niesie <br>żadnych treści. Na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego