Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
sądzi artysta bardziej bezlitosna niż oko człowieka, którego widzenie warunkowane jest w dużym stopniu przez aktualne myśli i emocje. Refleksja i namiętność deformują nasze widzenie rzeczywistości; szczególnie zaś człowieka. "Chłodne oko" kamery zauważa wszystko. Dlatego też zdjęcia fotograficzne mogą stanowić płodny punkt wyjścia w pracy malarza-psychologa. A jest nim Antoni Fałat bez żadnych wątpliwości.
Wnikliwa obserwacja psychologiczna nie wyczerpuje jednak problematyki twórczości Fałata. Drugą grupę obrazów stanowią dzieła o charakterze symbolicznym. Zewnętrznie obrazy te zbliżone są do portretów. Odznaczają się podobnie oszczędną gamą barwną i przedstawiają najczęściej postacie ludzkie. Dopiero tytuł sygnalizuje, że obok sensu literalnego należy tutaj poszukiwać symbolicznych
sądzi artysta bardziej bezlitosna niż oko człowieka, którego widzenie warunkowane jest w dużym stopniu przez aktualne myśli i emocje. Refleksja i namiętność deformują nasze widzenie rzeczywistości; szczególnie zaś człowieka. "Chłodne oko" kamery zauważa wszystko. Dlatego też zdjęcia fotograficzne mogą stanowić płodny punkt wyjścia w pracy malarza-psychologa. A jest nim Antoni Fałat bez żadnych wątpliwości.<br> Wnikliwa obserwacja psychologiczna nie wyczerpuje jednak problematyki twórczości Fałata. Drugą grupę obrazów stanowią dzieła o charakterze symbolicznym. Zewnętrznie obrazy te zbliżone są do portretów. Odznaczają się podobnie oszczędną gamą barwną i przedstawiają najczęściej postacie ludzkie. Dopiero tytuł sygnalizuje, że obok sensu literalnego należy tutaj poszukiwać &lt;page nr=9&gt;symbolicznych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego