zawsze<br>korzystamy z rekomendacji. Ale bardzo często na rozmowę zapraszamy osoby,<br>o których można przeczytać w specjalistycznych pismach i których<br>wypowiedzi cytowane są przez media - mówi Agnieszka Maciejewska z Ernst &<br>Young, agencji doradztwa personalnego. Zastrzega jednocześnie, że nie<br>chodzi tutaj o gwiazdorstwo: - Specjalista wysokiej klasy jest w swojej<br>dziedzinie autorytetem. Bierze udział w konferencjach, wygłasza odczyty,<br>organizuje szkolenia. To się w środowisku zauważa.<br>Liczą się także kontakty koleżeńskie, notowania na towarzyskiej giełdzie.<br>Często nawet zasłyszane na bankietach, wernisażach czy przyjęciach<br>nieoficjalne informacje i opinie. - Jeśli rozmówcy nie odpowiadają częste<br>wyjazdy, prosimy, by polecił nam kogoś, kto ma podobne kwalifikacje, a<br>podróże uwielbia