Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
bohatera, robota zabójcy w ludzkiej skórze, następnie pracowicie je zmontował. W wersji Czerepoka zniknęli przeciwnicy cyborga, a Terminator toczy tyleż morderczą, co schizofreniczną walkę z samym sobą.
Projekty foundfootage'owe nie są jednak zabawą niewinną. Przeciwnie - wielu artystów wykorzystuje manipulację gotowymi materiałami filmowymi jako skuteczną metodę uprawiania sztuki krytycznej i wywrotowej. - Chodzi zazwyczaj o wydobycie na powierzchnię i intensyfikację znaczeń kryjących się w filmach innych reżyserów, ujawnienie zaskakującej, niepokojącej, a nawet kompromitującej esencji cudzego dzieła - mówi Tomek Kozak, lubelski artysta, znany już jako jeden z najciekawszych przedstawicieli polskiego found footage'u. Kozak zuchwale wkracza na terytorium zbiorowej podświadomości Polaków, obszar narodowych mitów, wyobrażeń
bohatera, robota zabójcy w ludzkiej skórze, następnie pracowicie je zmontował. W wersji Czerepoka zniknęli przeciwnicy cyborga, a Terminator toczy tyleż morderczą, co schizofreniczną walkę z samym sobą. <br>Projekty foundfootage'owe nie są jednak zabawą niewinną. Przeciwnie - wielu artystów wykorzystuje manipulację gotowymi materiałami filmowymi jako skuteczną metodę uprawiania sztuki krytycznej i wywrotowej. - Chodzi zazwyczaj o wydobycie na powierzchnię i intensyfikację znaczeń kryjących się w filmach innych reżyserów, ujawnienie zaskakującej, niepokojącej, a nawet kompromitującej esencji cudzego dzieła - mówi Tomek Kozak, lubelski artysta, znany już jako jeden z najciekawszych przedstawicieli polskiego found footage'u. Kozak zuchwale wkracza na terytorium zbiorowej podświadomości Polaków, obszar narodowych mitów, wyobrażeń
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego