Typ tekstu: Książka
Autor: Witold Tyloch
Tytuł: Dzieje ksiąg Starego Testamentu
Rok wydania: 1994
Rok powstania: 1991
Szear-Jaszub (Reszta-wróci) (Iz 7, 3). Przez tę naukę chciał wyrazić, że zapowiadana kara nie zniszczy całego narodu, ale że jego pewna część, owa "reszta", ocaleje i podtrzyma jego życie oraz zrealizuje obietnice (Iz 6, 13; 10, 20). Miało to nastąpić w odległych czasach, kiedy wielki przywódca z rodu Dawidowego zapewni swemu ludowi trwałe panowanie sprawiedliwości i pokoju (Iz 9, 2-7). Izajasz był przekonany, że potęga Jahwe wystarczy, by osłonić Jerozolimę przed pychą Asyrii. Toteż głosił, że ludzie winni zrozumieć swą słabość i zaufać Jahwe, co jednak później zrodziło nie uzasadnione przekonanie, że samo istnienie świątyni jest gwarancją całkowitego
Szear-Jaszub (Reszta-wróci) (Iz 7, 3). Przez tę naukę chciał wyrazić, że zapowiadana kara nie zniszczy całego narodu, ale że jego pewna część, owa "reszta", ocaleje i podtrzyma jego życie oraz zrealizuje obietnice (Iz 6, 13; 10, 20). Miało to nastąpić w odległych czasach, kiedy wielki przywódca z rodu Dawidowego zapewni swemu ludowi trwałe panowanie sprawiedliwości i pokoju (Iz 9, 2-7). Izajasz był przekonany, że potęga Jahwe wystarczy, by osłonić Jerozolimę przed pychą Asyrii. Toteż głosił, że ludzie winni zrozumieć swą słabość i zaufać Jahwe, co jednak później zrodziło nie uzasadnione przekonanie, że samo istnienie świątyni jest gwarancją całkowitego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego