Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
koniec lat osiemdziesiątych przez duże brytyjskie grupy handlowe. Do tego czasu firmy angielskie pozostawały w tyle za przedsiębiorstwami kontynentalnymi pod względem tworzenia różnego rodzaju joint ventures i aliansów strategicznych.
Przykładem takiego aliansu może być stworzenie w 1989r. European Retail Alliance przez Argyll oraz holenderską firmę Ahold i francuską grupę Casino. Detalista brytyjski wydatkował na to przedsięwzięcie sumę 70mln funtów. Ten alians strategiczny uzyskał udział w rynku Unii Europejskiej w wysokości 8%.
Tworzenie joint ventures i aliansów strategicznych w handlu, jako sposób rozwoju firm, ma tę istotną zaletę, że w warunkach zróżnicowanych jeszcze przepisów prawnych i podatkowych można prowadzić właściwe działania dostosowawcze
koniec lat osiemdziesiątych przez duże brytyjskie grupy handlowe. Do tego czasu firmy angielskie pozostawały w tyle za przedsiębiorstwami kontynentalnymi pod względem tworzenia różnego rodzaju joint ventures i aliansów strategicznych.<br>Przykładem takiego aliansu może być stworzenie w 1989r. European Retail Alliance przez Argyll oraz holenderską firmę Ahold i francuską grupę Casino. Detalista brytyjski wydatkował na to przedsięwzięcie sumę 70mln funtów. Ten alians strategiczny uzyskał udział w rynku Unii Europejskiej w wysokości 8%.<br>Tworzenie joint ventures i aliansów strategicznych w handlu, jako sposób rozwoju firm, ma tę istotną zaletę, że w warunkach zróżnicowanych jeszcze przepisów prawnych i podatkowych można prowadzić właściwe działania dostosowawcze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego