Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
tamtejszego seminarium teologicznego. Na pozostałych uczelniach trwa model separacji i postępuje proces specjalizacji, czyli dalszy regres kształcenia ogólnego. Licea ogólnokształcące, będące przez długie lata drugim, a może głównym, filarem takiej ogólnej edukacji zostały pozbawione tej roli później niż uczelnie, ale w pewnym związku z procesami, jakie zachodziły w szkolnictwie akademickim. Dostosowując się do wymogów stwarzanych przez szkoły wyższe, licea przekształcały się stopniowo w instytucje realizujące coś w rodzaju kursów przygotowawczych do egzaminów wstępnych na studia. Rozpoczęło się w latach 70. od wprowadzenia tzw. profili kształcenia (biologiczno-chemiczny, matematyczno-fizyczny, humanistyczny itp.). Oznaczało to de facto przyzwolenie na to, że uczeń klasy matematyczno
tamtejszego seminarium teologicznego. Na pozostałych uczelniach trwa model separacji i postępuje proces specjalizacji, czyli dalszy regres kształcenia ogólnego. Licea ogólnokształcące, będące przez długie lata drugim, a może głównym, filarem takiej ogólnej edukacji zostały pozbawione tej roli później niż uczelnie, ale w pewnym związku z procesami, jakie zachodziły w szkolnictwie akademickim. Dostosowując się do wymogów stwarzanych przez szkoły wyższe, licea przekształcały się stopniowo w instytucje realizujące coś w rodzaju kursów przygotowawczych do egzaminów wstępnych na studia. Rozpoczęło się w latach 70. od wprowadzenia tzw. profili kształcenia (biologiczno-chemiczny, matematyczno-fizyczny, humanistyczny itp.). Oznaczało to de facto przyzwolenie na to, że uczeń klasy matematyczno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego