Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
80. w audycji radiowej przygotowanej przez Związek Wyznania Mojżeszowego w Polsce - wspomina Socha. - Zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie, minęło jednak kilka lat, zanim udało mi się dotrzeć do mieszkającego w Paryżu syna kompozytora André Laksa, który udostępnił mi partytury ojca. Socha poprosił ośmiu artystów o przygotowanie własnych kompozycji opartych na "Elegii żydowskich miasteczek", pieśni Laksa do wiersza Antoniego Słonimskiego. Te interpretacje złożyły się na płytę.

Droga do "Sztetlach" nie była łatwa, ale okazał się on jedną z ciekawszych inicjatyw ostatniej dekady. Utwory niewiele mają wspólnego z muzycznym pierwowzorem. Pojawia się tu np. paradokumentalny kolaż dźwiękowy cenionego elektronicznego eksperymentatora Wojtka Kucharczyka, a
80. w audycji radiowej przygotowanej przez Związek Wyznania Mojżeszowego w Polsce - wspomina Socha. - Zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie, minęło jednak kilka lat, zanim udało mi się dotrzeć do mieszkającego w Paryżu syna kompozytora André Laksa, który udostępnił mi partytury ojca. Socha poprosił ośmiu artystów o przygotowanie własnych kompozycji opartych na "Elegii żydowskich miasteczek", pieśni Laksa do wiersza Antoniego Słonimskiego. Te interpretacje złożyły się na płytę. <br><br>Droga do "Sztetlach" nie była łatwa, ale okazał się on jedną z ciekawszych inicjatyw ostatniej dekady. Utwory niewiele mają wspólnego z muzycznym pierwowzorem. Pojawia się tu np. paradokumentalny kolaż dźwiękowy cenionego elektronicznego eksperymentatora Wojtka Kucharczyka, a
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego