Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
młodszego mówi także prorok Ozeasz: "Nazwę 'lud nie mój' - ludem moim, i 'nie umiłowaną' - umiłowaną. I stanie się: w miejscu, gdzie im powiedziano: 'Wy nie jesteście ludem moim', tam nazywać ich będą synami Boga żywego." (Rz 9,25n.) Ojcowie Kościoła, jak chociażby św. Augustyn (Conf. VII 9, 15), widzą w Ezawie pierwej do zbawienia powołany "pierworodny Lud Boży", który stracił swoje pierworództwo, w Jakubie natomiast nowowybrany Lud Boży - Kościół, któremu starszy brat służy swoimi proroctwami (co oznacza, że Nowy Testament opiera się na Starym Testamencie). W tym wątku zarysowana jest już nieco problematyka tytułu Kościoła jako "Nowego Izraela". Analiza tego wyrażenia
młodszego mówi także prorok Ozeasz: <q>"Nazwę 'lud nie mój' - ludem moim, i 'nie umiłowaną' - umiłowaną. I stanie się: w miejscu, gdzie im powiedziano: 'Wy nie jesteście ludem moim', tam nazywać ich będą synami Boga żywego."</> (Rz 9,25n.) Ojcowie Kościoła, jak chociażby św. Augustyn (Conf. VII 9, 15), widzą w Ezawie pierwej do zbawienia powołany "pierworodny Lud Boży", który stracił swoje pierworództwo, w Jakubie natomiast nowowybrany Lud Boży - Kościół, któremu starszy brat służy swoimi proroctwami (co oznacza, że Nowy Testament opiera się na Starym Testamencie). W tym wątku zarysowana jest już nieco problematyka tytułu Kościoła jako "Nowego Izraela". Analiza tego wyrażenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego