Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
absolutnie sprzecznej samotożsamości' znaków
przeciwstawnych niebiegunowych dwa różne elementy są ze sobą sprzecznie
tożsame, a więc sprzecznie tożsame są także ich cechy. Skoro cechy dwóch
różnych elementów są sprzecznie tożsame, można powiedzieć, że cechy te
są wymienialne. Tylko w kontekście takiego znaczenia sądu paradoksowego
niebiegunowego można wyjaśnić sens następujących słów Fu Daishi (jap.
Fudaishi, ?-569) cytowanych przez Daisetsu Suzukiego:
Kiedy przechodzę przez most,
most płynie, a woda nie płynie.
Skoro most i woda są sprzecznie tożsame, można nie tylko utożsamić ich
cechy, ale także stosować je wymiennie. Most jest sprzecznie tożsamy
z wodą, więc "płynie", a woda jest sprzecznie tożsama z
absolutnie sprzecznej samotożsamości' znaków <br>przeciwstawnych niebiegunowych dwa różne elementy są ze sobą sprzecznie <br>tożsame, a więc sprzecznie tożsame są także ich cechy. Skoro cechy dwóch <br>różnych elementów są sprzecznie tożsame, można powiedzieć, że cechy te <br>są wymienialne. Tylko w kontekście takiego znaczenia sądu paradoksowego <br>niebiegunowego można wyjaśnić sens następujących słów Fu Daishi (jap. <br>Fudaishi, ?-569) cytowanych przez Daisetsu Suzukiego: <br>Kiedy przechodzę przez most, <br>most płynie, a woda nie płynie. <br>Skoro most i woda są sprzecznie tożsame, można nie tylko utożsamić ich <br>cechy, ale także stosować je wymiennie. Most jest sprzecznie tożsamy <br>z wodą, więc "płynie", a woda jest sprzecznie tożsama z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego