Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
zgodne są z przedstawioną wyżej koncepcją Rosenberga, mówiącą, że jednym z ważniejszych czynników motywujących zachowanie się badanych w eksperymencie jest LPO.

4.5. Oczekiwania interpersonalne osoby badanej formułowane pod adresem badacza, OIOB

OIOB stanowią swoiste odwrócenie OIB. Tak, bowiem, jak badacz modeluje "odpowiadające" mu zachowania osoby badanej (wg wzorca efektu Galatei czy efektu Golema), tak i osoba badana może - zwrotnie - kształtować zachowania badacza. Pokazały to wyraźnie badania przeprowadzone w sytuacji szkolnej (por. Jamieson i in., 1987 - badali oni student expectancy effect).

Osoba badana (podobnie jak uczeń) kierując się uprzednimi doświadczeniami badawczymi (dotyczy to zwłaszcza studentów pierwszych lat studiów psychologicznych często występujących
zgodne są z przedstawioną wyżej koncepcją Rosenberga, mówiącą, że jednym z ważniejszych czynników motywujących zachowanie się badanych w eksperymencie jest LPO.<br><br>&lt;tit&gt; 4.5. Oczekiwania interpersonalne osoby badanej formułowane pod adresem badacza, OIOB &lt;/&gt;<br><br> OIOB stanowią swoiste odwrócenie OIB. Tak, bowiem, jak badacz modeluje "odpowiadające" mu zachowania osoby badanej (wg wzorca efektu Galatei czy efektu Golema), tak i osoba badana może - zwrotnie - kształtować zachowania badacza. Pokazały to wyraźnie badania przeprowadzone w sytuacji szkolnej (por. Jamieson i in., 1987 - badali oni student expectancy effect).<br><br>Osoba badana (podobnie jak uczeń) kierując się uprzednimi doświadczeniami badawczymi (dotyczy to zwłaszcza studentów pierwszych lat studiów psychologicznych często występujących
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego