Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
i standard 16.6 (APA, 1985b, s. 86). Nie uważam, aby nauczycielowi była potrzebna informacja o wartości II ucznia. Informacja ta może jednak - jak dowodnie wykazały wyniki rozlicznych badań przeprowadzonych przez Rosenthala i jego współpracowników, a także innych badaczy (por. rozdz. 4., pkt. 3.) - wywołać efekt nastawień interpersonalnych (dokładniej - efekt Galatei), jeżeli wartość II ucznia znajduje się poniżej normy. Należy unikać pisania skrótowych diagnoz - operują nimi niektóre komputerowe wersje testów. Jest to zapewne oszczędna i wygodna forma opisu wyników badania, ale, na ogół, staje się ona punktem wyjścia do nieuprawnionych generalizacji (nie zawsze w interesie osoby badanej). "Stosowanie skrótowych etykietek wiąże
i standard 16.6 (APA, 1985b, s. 86). Nie uważam, aby nauczycielowi była potrzebna informacja o wartości II ucznia. Informacja ta może jednak - jak dowodnie wykazały wyniki rozlicznych badań przeprowadzonych przez Rosenthala i jego współpracowników, a także innych badaczy (por. rozdz. 4., pkt. 3.) - wywołać efekt nastawień interpersonalnych (dokładniej - efekt Galatei), jeżeli wartość II ucznia znajduje się poniżej normy. Należy unikać pisania skrótowych diagnoz - operują nimi niektóre komputerowe wersje testów. Jest to zapewne oszczędna i wygodna forma opisu wyników badania, ale, na ogół, staje się ona punktem wyjścia do nieuprawnionych generalizacji (nie zawsze w interesie osoby badanej). "Stosowanie skrótowych etykietek wiąże
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego