Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
asymetrii dialogu. To znaczy, że dialog jest potrzebny tylko nam, chrześcijanom, gdyż musimy poznać korzenie swojej wiary, natomiast Żydom nie jest on potrzebny, ponieważ traktują chrześcijaństwo jako żydowską sektę, a z sektami nie ma sensu nawiązywać dialogu, tak jak zresztą Kościół nie nawiązuje dialogu z sektami, na przykład ze świadkami Jehowy.

To prawda, że często mówi się, że chrześcijaństwo do swojego samookreślenia się potrzebuje judaizmu, natomiast judaizm - z teologicznego punktu widzenia - do samookreślenia się nie potrzebuje chrześcijaństwa. Moim zdaniem nie mamy jednak do czynienia z taką asymetrią, ponieważ współczesny judaizm nie jest prostą kontynuacją religii Starego Testamentu, czyli nie jest prostym
asymetrii dialogu. To znaczy, że dialog jest potrzebny tylko nam, chrześcijanom, gdyż musimy poznać korzenie swojej wiary, natomiast Żydom nie jest on potrzebny, ponieważ traktują chrześcijaństwo jako żydowską sektę, a z sektami nie ma sensu nawiązywać dialogu, tak jak zresztą Kościół nie nawiązuje dialogu z sektami, na przykład ze świadkami Jehowy.<br><br> To prawda, że często mówi się, że chrześcijaństwo do swojego samookreślenia się potrzebuje judaizmu, natomiast judaizm - z teologicznego punktu widzenia - do samookreślenia się nie potrzebuje chrześcijaństwa. Moim zdaniem nie mamy jednak do czynienia z taką asymetrią, ponieważ współczesny judaizm nie jest prostą kontynuacją religii Starego Testamentu, czyli nie jest prostym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego