Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
ułamków wiedzy, ułamków "dawnej całości". Walc jako wspomnienie o całości kiedyś możliwej, dziś nie do odzyskania.
Szeroka melodia walca kontrastowana jest ze złamanym rytmem; chaotycznym, asemantycznym dźwiękiem oraz urywanym, bezcelowym gestem. To wszystko zaś wpisane w panujący nad całym światem Umarłej klasy tępy rytm śmierci, stukot kołyski-trumny.
W przedstawieniu Kantora najważniejszy był więc rytm jako powtarzalność uporczywa, dotkliwa, zamykająca. Pamięć wiecznie trwająca, ale martwa. Nie przemieniająca niczego w człowieku. Nieżywa. Jak noszone na plecach aktorów-starych ludzi lalki-umarłe manekiny, symbole ich dzieciństwa i nieżywej - jak balast - przeszłości. Jest duszno w tej klasie i nie sposób się z niej wydostać
ułamków wiedzy, ułamków "dawnej całości". Walc jako wspomnienie o całości kiedyś możliwej, dziś nie do odzyskania.<br>Szeroka melodia walca kontrastowana jest ze złamanym rytmem; chaotycznym, asemantycznym dźwiękiem oraz urywanym, bezcelowym gestem. To wszystko zaś wpisane w panujący nad całym światem Umarłej klasy tępy rytm śmierci, stukot kołyski-trumny.<br>W przedstawieniu Kantora najważniejszy był więc rytm jako powtarzalność uporczywa, dotkliwa, zamykająca. Pamięć wiecznie trwająca, ale martwa. Nie przemieniająca niczego w człowieku. Nieżywa. Jak noszone na plecach aktorów-starych ludzi lalki-umarłe manekiny, symbole ich dzieciństwa i nieżywej - jak balast - przeszłości. Jest duszno w tej klasie i nie sposób się z niej wydostać
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego