Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Cosmopolitan
Nr: 12(32)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
się za wszelką cenę. Alegoria XIX-wiecznego społeczeństwa - na pokaz olśniewające tafty i koronki sukni, pod spodem masochistyczna konstrukcja z grubego płótna i zdeformowane ciało.

Płaska pierś chłopca

W 1889 r. paryski projektant Paul Poiret wylansował, zamiast krynolin, suknie odcinane pod biustem lub drapowane na biodrach. Gorset psuł całą linię. Kazał go więc przeciąć na pół i w ten sposób stworzył biustonosz.
Jedną z pierwszych sukni uszył dla aktorki Rejane, która - "lekko feminizowała" - rozwiodła się z mężem, a w gazecie ruchu kobiecego "La Fronde" opublikowała artykuł z żądaniami praw wyborczych dla kobiet i równego wynagrodzenia za tę samą pracę. Pod suknią
się za wszelką cenę. Alegoria XIX-wiecznego społeczeństwa - na pokaz olśniewające tafty i koronki sukni, pod spodem masochistyczna konstrukcja z grubego płótna i zdeformowane ciało. <br><br>&lt;tit&gt;Płaska pierś chłopca&lt;/&gt;<br><br>W 1889 r. paryski projektant Paul Poiret wylansował, zamiast krynolin, suknie odcinane pod biustem lub drapowane na biodrach. Gorset psuł całą linię. Kazał go więc przeciąć na pół i w ten sposób stworzył biustonosz. <br>Jedną z pierwszych sukni uszył dla aktorki Rejane, która - "lekko feminizowała" - rozwiodła się z mężem, a w gazecie ruchu kobiecego "La Fronde" opublikowała artykuł z żądaniami praw wyborczych dla kobiet i równego wynagrodzenia za tę samą pracę. Pod suknią
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego