Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
lub bardziej wirtuozerską sztuczką w porównaniu z tym, co dzieje się w sztuce od lat 60. i 70. Wówczas to po raz pierwszy (nie licząc jasełek, szopek i cyrku) do sztuki trafiły żywe zwierzęta. Sławny niemiecki artysta Joseph Beuys zamknął się z dzikim kojotem w zamienionej na klatkę nowojorskiej galerii. Kiedy indziej próbował wyjaśnić martwemu (niestety) zającowi sens obrazów. Akcje Beuysa były nie tylko wzruszające, ale i pouczające: pokazywały sztuczność sztuki i barbarzyństwo ludzi lekceważących wszelkie życia poza swoim własnym.

["Piramida zwierząt" - Katarzyna Kozyra] Nie jest łatwo pokazać żywe zwierzę w sztuce (pomijam kwestie techniczne), artyści lat 90. więc coraz częściej sięgają
lub bardziej wirtuozerską sztuczką w porównaniu z tym, co dzieje się w sztuce od lat 60. i 70. Wówczas to po raz pierwszy (nie licząc jasełek, szopek i cyrku) do sztuki trafiły żywe zwierzęta. Sławny niemiecki artysta Joseph Beuys zamknął się z dzikim kojotem w zamienionej na klatkę nowojorskiej galerii. Kiedy indziej próbował wyjaśnić martwemu (niestety) zającowi sens obrazów. Akcje Beuysa były nie tylko wzruszające, ale i pouczające: pokazywały sztuczność sztuki i barbarzyństwo ludzi lekceważących wszelkie życia poza swoim własnym.<br><br> ["Piramida zwierząt" - Katarzyna Kozyra] Nie jest łatwo pokazać żywe zwierzę w sztuce (pomijam kwestie techniczne), artyści lat 90. więc coraz częściej sięgają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego