Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
konkurencyjności międzynarodowej.
Jeżeli przykładowo przedsiębiorstwo produkuje 5 grup wyrobów i sprzedaje je na 8 z 15 rynków Unii Europejskiej, to ich pozycja konkurencyjna na tych rynkach jest zapewne zróżnicowana. Może bowiem być taka sytuacja, że na niektórych z tych rynków firma sprzedaje pięć grup produktów, a na pozostałych tylko dwa.
Łączna liczba możliwych wariantów w przypadku takiego przedsiębiorstwa wynosi 75, czyli 5 grup produktowych sprzedawanych we wszystkich 15 krajach Unii Europejskiej. Jest to "szachownica potencjału globalnego" przedsiębiorstwa o 75 polach. Jeżeli przedsiębiorstwo jest obecne np. na 50 polach tej szachownicy, to jego rozwój może polegać na wejściu na wszystkie pozostałe lub
konkurencyjności międzynarodowej.<br>Jeżeli przykładowo przedsiębiorstwo produkuje 5 grup wyrobów i sprzedaje je na 8 z 15 rynków Unii Europejskiej, to ich pozycja konkurencyjna na tych rynkach jest zapewne zróżnicowana. Może bowiem być taka sytuacja, że na niektórych z tych rynków firma sprzedaje pięć grup produktów, a na pozostałych tylko dwa.<br>Łączna liczba możliwych wariantów w przypadku takiego przedsiębiorstwa wynosi 75, czyli 5 grup produktowych sprzedawanych we wszystkich 15 krajach Unii Europejskiej. Jest to "szachownica potencjału globalnego" przedsiębiorstwa o 75 polach. Jeżeli przedsiębiorstwo jest obecne np. na 50 polach tej szachownicy, to jego rozwój może polegać na wejściu na wszystkie pozostałe lub
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego