Huinenga, który dostąpił 'oświecenia', słysząc fragment Sutry <br>Diamentowej, w pisemnej spuściźnie zen coraz więcej pojawia się cytatów <br>z Sutr Najwyższej Mądrości. Sutra Serca (sanskr. Prajnaparamita-hrdaya-sutra; <br>chiń. Banruoxinjing; jap. Hannyashingyo ) jest recytowana w większości <br>klasztorów zen współczesnej Japonii. Tacy japońscy mistrzowie zen, jak <br>Dogen czy Hakuin, cenili najbardziej Sutrę Lotosu Przedziwnego Prawa (sanskr. <br>Saddharmapundarika-sutra; chiń. Miaofalianhuajing; jap. Myohorengekyo). <br>Hakuin twierdził nawet, że zamiast wpatrywania się w 'kluczowy wers' koanu, <br>można koncentrować się, recytując tytuł Sutry Lotosu Przedziwnego Prawa. <br>Analizując problem stosunku mistrzów zen do sutr, musimy uświadomić <br>sobie, że zawierają one nauki bliskie zen. Jak słusznie zauważa Dumoulin, <br><q>"wszystkie