Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
jak pole: na równoległe pasy, które każdy nauczyciel obsiewa po swojemu i bardzo rzadko zdarza się, by ktoś sprzeczał się o miedzę. Przykłady szczegółowych kwestii można by mnożyć. Wspomina się je w każdej dyskusji, której tematem jest kryzys (nie tylko polskiej) szkoły. (Chciałbym w tym miejscu przypomnieć interesującą wypowiedź Włodzimierza Maciąga pt. "Czego uczy szkoła?", opublikowaną w "TP" nr 13/1994). Wydaje się, że płynie z nich przestroga dla reformatorów, by brali pod uwagę rzecz najcenniejszą, najdelikatniejszą, podstawę wszelkiego kształcenia - wyobraźnię.


Andrzej Friszke

"Autonomiczna część Imperium"

PRL była państwem niesuwerennym, częścią radzieckiego imperium, ale częścią autonomiczną. Ramy tej autonomii zmieniały się
jak pole: na równoległe pasy, które każdy nauczyciel obsiewa po swojemu i bardzo rzadko zdarza się, by ktoś sprzeczał się o miedzę. Przykłady szczegółowych kwestii można by mnożyć. Wspomina się je w każdej dyskusji, której tematem jest kryzys (nie tylko polskiej) szkoły. (Chciałbym w tym miejscu przypomnieć interesującą wypowiedź Włodzimierza Maciąga pt. "Czego uczy szkoła?", opublikowaną w "TP" nr 13/1994). Wydaje się, że płynie z nich przestroga dla reformatorów, by brali pod uwagę rzecz najcenniejszą, najdelikatniejszą, podstawę wszelkiego kształcenia - wyobraźnię.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br>&lt;au&gt;Andrzej Friszke &lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;"Autonomiczna część Imperium"&lt;/&gt;<br><br>PRL była państwem niesuwerennym, częścią radzieckiego imperium, ale częścią autonomiczną. Ramy tej autonomii zmieniały się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego