Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 23
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
autokarach dysponują jeszcze inne parafie.
Tego roku szczególnie interesujący jest ołtarz w Krakowie. Lekko wygięte, przerwane tło ujawnia przestrzeń absydy. W nią wprowadzone jest naturalne światło z góry, zbierane przez stojący w centrum krzyż, wykonany ze szkła. Kolorystyka ołtarza nawiązuje do barwnych motywów, znanych ze świątyń krakowskich, z aluzjami do Matejkowskiej polichromii w Bazylice Mariackiej bądź polichromii w Bazylice Mariackiej, czy też polichromii Wyspiańskiego z Bazyliki oo. franciszkanów. Kolory dominujące to odcienie granatu, pomarańczy i złota. Absyda ołtarza utrzymana jest w kolorach papieskich. Autorem projektu jest Krzysztof Ingarden. Jest on wnukiem Romana Ingardena, znanego krakowskiego filozofa, przyjaciela św. Edyty Stein.
Po
autokarach dysponują jeszcze inne parafie.<br>Tego roku szczególnie interesujący jest ołtarz w Krakowie. Lekko wygięte, przerwane tło ujawnia przestrzeń absydy. W nią wprowadzone jest naturalne światło z góry, zbierane przez stojący w centrum krzyż, wykonany ze szkła. Kolorystyka ołtarza nawiązuje do barwnych motywów, znanych ze świątyń krakowskich, z aluzjami do Matejkowskiej polichromii w Bazylice Mariackiej bądź polichromii w Bazylice Mariackiej, czy też polichromii Wyspiańskiego z Bazyliki oo. franciszkanów. Kolory dominujące to odcienie granatu, pomarańczy i złota. Absyda ołtarza utrzymana jest w kolorach papieskich. Autorem projektu jest Krzysztof Ingarden. Jest on wnukiem Romana Ingardena, znanego krakowskiego filozofa, przyjaciela św. Edyty Stein.<br>Po
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego