Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
jakością. W tych warunkach powstaje także naturalne, lecz niesłuszne przekonanie, że zakres zarządzania jakością ogranicza się do pionu zarządzania jakością, który ma pełne kompetencje w tym zakresie i całkowicie odpowiada za jakość w przedsiębiorstwie.
Stopniowo zdobywa należne sobie miejsce teza, że zakresem zarządzania jakością należy objąć wszystkie jednostki organizacyjne przedsiębiorstwa. Metodyka podejścia jakościowego i zarządzania jakością w jednakowym stopniu dotyczy tak jednostek produkcyjnych, produkcyjno-administracyjnych, jak i administracyjnych; tak naczelnego, średniego, jak i najniższego kierownictwa oraz pracowników wykonawczych. Brak powszechnej akceptacji wspomnianej tezy ma swoje historyczne uzasadnienie oraz wynika z tradycyjnego przekonania, że problematyka jakości ogranicza się do wyrobów, procesów technologicznych
jakością. W tych warunkach powstaje także naturalne, lecz niesłuszne przekonanie, że zakres zarządzania jakością ogranicza się do pionu zarządzania jakością, który ma pełne kompetencje w tym zakresie i całkowicie odpowiada za jakość w przedsiębiorstwie.<br>Stopniowo zdobywa należne sobie miejsce teza, że zakresem zarządzania jakością należy objąć wszystkie jednostki organizacyjne przedsiębiorstwa. Metodyka podejścia jakościowego i zarządzania jakością w jednakowym stopniu dotyczy tak jednostek produkcyjnych, produkcyjno-administracyjnych, jak i administracyjnych; tak naczelnego, średniego, jak i najniższego kierownictwa oraz pracowników wykonawczych. Brak powszechnej akceptacji wspomnianej tezy ma swoje historyczne uzasadnienie oraz wynika z tradycyjnego przekonania, że problematyka jakości ogranicza się do wyrobów, procesów technologicznych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego