Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
budować nowych torowisk, a tylko przystosowywać istniejące.

ICE był takim sukcesem, że już za rok miał uruchomić pociągi trzeciej generacji, pędzące na trasie Kolonia-Frankfurt z prędkością do 330 km/godz. Ale czy uruchomi?

Katastrofa w Eschede przestraszyła nawet Japończyków, mimo iż przez 34 lata nie zanotowali żadnego wypadku śmiertelnego. Natychmiast kazali dokonać technicznego przeglądu wszystkich składów szinkansena.

Natomiast demonstracyjnie odmówili pójścia w ślady konkurencji Francuzi, którzy nie omieszkali zauważyć, że choć ich pociąg wykoleił się dwa razy (raz przy pełnej szybkości), to nic się nie stało. Konstrukcja składu przypomina bowiem węża, a nie łańcuch, jak w przypadku pociągu ICE, japońskiego
budować nowych torowisk, a tylko przystosowywać istniejące.<br><br> ICE był takim sukcesem, że już za rok miał uruchomić pociągi trzeciej generacji, pędzące na trasie Kolonia-Frankfurt z prędkością do 330 km/godz. Ale czy uruchomi?<br><br> Katastrofa w Eschede przestraszyła nawet Japończyków, mimo iż przez 34 lata nie zanotowali żadnego wypadku śmiertelnego. Natychmiast kazali dokonać technicznego przeglądu wszystkich składów &lt;orig&gt;szinkansena&lt;/&gt;.<br><br> Natomiast demonstracyjnie odmówili pójścia w ślady konkurencji Francuzi, którzy nie omieszkali zauważyć, że choć ich pociąg wykoleił się dwa razy (raz przy pełnej szybkości), to nic się nie stało. Konstrukcja składu przypomina bowiem węża, a nie łańcuch, jak w przypadku pociągu ICE, japońskiego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego