Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
związanej z melodią całej pieśni.
Inny sposób integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw. cecyliańskiej, m.in.: J. Surzyński (Missa in hon. Immaculatae Conceptionis BVM; wyd. pol. 1899, wyd. niem. 1907), M. Surzyński (Missa in honorem S. Adalberti, 1901), Furmanik (Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana w kościele OO. Dominikanów w Lublinie, ok. 1947). Powiązanie niekiedy ogranicza się do wspólnego tzw. motywu czołowego, charakterystycznego dla mszy renesansowej (msze o orientacji cecyliańskiej omówiono szerzej w rozdziale IV).
Nowowiejski w sześciu mszach łacińskich op. 49 z lat 30-ych realizuje odmienną koncepcję formy. Przede wszystkim poszczególne części główne nie są powiązane
związanej z melodią całej pieśni.<br>Inny sposób integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw. cecyliańskiej, m.in.: J. Surzyński (&lt;name type="tit"&gt;Missa in hon. Immaculatae Conceptionis BVM&lt;/&gt;; wyd. pol. 1899, wyd. niem. 1907), M. Surzyński (&lt;name type="tit"&gt;Missa in honorem&lt;/&gt; S. Adalberti, 1901), Furmanik (Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana w kościele OO. Dominikanów w Lublinie, ok. 1947). Powiązanie niekiedy ogranicza się do wspólnego tzw. motywu czołowego, charakterystycznego dla mszy renesansowej (msze o orientacji cecyliańskiej omówiono szerzej w rozdziale IV).<br>Nowowiejski w sześciu mszach łacińskich op. 49 z lat 30-ych realizuje odmienną koncepcję formy. Przede wszystkim poszczególne części główne nie są powiązane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego