Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
głównie do smarowania silników gaźnikowych, a oleje grupy C do smarowania silników wysokoprężnych. W tablicy 9 podano charakterystyki tych olejów.
Tak więc oleje silnikowe charakteryzowane są podwójnie: lepkościowo i jakościowo, np itp.
W ostatnich latach wytwarza się oleje uniwersalne, do stosowania zarówno w silnikach gaźnikowych jak i w silnikach wysokoprężnych. Oznaczenia tych olejów łączą symbole obydwóch wspomnianych grup: itp.
Klasyfikacja jakościowa samochodowych olejów przekładniowych obejmuje sześć grup z symbolem GL ( - przekładniowe środki smarne). Opisano je w tablicy 10.
3.3. Smary plastyczne
Smary plastyczne są cieczami nienewtonowskimi. Oznacza to - jak już wspomniano - że ich lepkość zależy nie tylko od parametrów stanu
głównie do smarowania silników gaźnikowych, a oleje grupy C do smarowania silników wysokoprężnych. W tablicy 9 podano charakterystyki tych olejów.<br>Tak więc oleje silnikowe charakteryzowane są podwójnie: &lt;orig&gt;lepkościowo&lt;/&gt; i jakościowo, np &lt;gap&gt; itp.<br>W ostatnich latach wytwarza się oleje uniwersalne, do stosowania zarówno w silnikach gaźnikowych jak i w silnikach wysokoprężnych. Oznaczenia tych olejów łączą symbole obydwóch wspomnianych grup: &lt;gap&gt; itp.<br>Klasyfikacja jakościowa samochodowych olejów przekładniowych obejmuje sześć grup z symbolem GL (&lt;gap&gt; - przekładniowe środki smarne). Opisano je w tablicy 10.<br>&lt;tit1&gt;3.3. Smary plastyczne&lt;/&gt;<br>Smary plastyczne są cieczami nienewtonowskimi. Oznacza to - jak już wspomniano - że ich lepkość zależy nie tylko od parametrów stanu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego