Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
roku 1989 poziom 390 mln ton (111 mldtkm), przewozy pasażerskie zaś zmniejszyły się do 950 mln osób.

3.2.Próby reform PKP w latach 1990-1997

Po roku 1990 równocześnie nastąpiło kilka zjawisk negatywnie rzutujących na sytuację kolejnictwa. Ze względu na racjonalizację gospodarki i rozwój konkurencji malały stale realizowane przez PKP przewozy towarowe, a szczególnie przewozy wszelkich surowców masowych. Rentowność branży - przy rosnącej konkurencyjności transportu samochodowego - zmniejszała się. Szczególnie dotkliwy wpływ miało dla PKP wyraźne zmniejszenie zużycia krajowego oraz eksportu węgla kamiennego, który przez dziesiątki lat był najważniejszym przedmiotem kolejowego transportu towarowego. Po bezprecedensowym w historii kolejnictwa załamaniu się wielkości przewozów
roku 1989 poziom 390 mln ton (111 &lt;orig&gt;mldtkm&lt;/&gt;), przewozy pasażerskie zaś zmniejszyły się do 950 mln osób.<br><br>&lt;tit&gt;3.2.Próby reform PKP w latach 1990-1997&lt;/&gt;<br><br>Po roku 1990 równocześnie nastąpiło kilka zjawisk negatywnie rzutujących na sytuację kolejnictwa. Ze względu na racjonalizację gospodarki i rozwój konkurencji malały stale realizowane przez PKP przewozy towarowe, a szczególnie przewozy wszelkich surowców masowych. Rentowność branży - przy rosnącej konkurencyjności transportu samochodowego - zmniejszała się. Szczególnie dotkliwy wpływ miało dla PKP wyraźne zmniejszenie zużycia krajowego oraz eksportu węgla kamiennego, który przez dziesiątki lat był najważniejszym przedmiotem kolejowego transportu towarowego. Po bezprecedensowym w historii kolejnictwa załamaniu się wielkości przewozów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego