Typ tekstu: Książka
Autor: Jackowski Aleksander
Tytuł: Polska sztuka ludowa
Rok: 2002
ich twórców, są zwierzęta (smoki? konie?) na kaflach ze Szczytna, łączące żywioł dekoracyjny ze swoboda rysunku, niełatwa do osiągnięcia w tej technice.
W malowanych kaflach dostrzec można wpływy i odmienności warsztatów z rożnych części kraju. Wyraźnie zaznaczają się związki zachodzące na tym samym obszarze między rożnymi dziedzinami sztuki. Kafle z Pokucia Aleksandra Bachmińskiego


należą do tego samego obszaru kulturowego, co drzeworyty i obrazy ze wschodnich rubieży dawnej Polski. Maja w przedstawieniach świętych powagę i hieratyczność ikon. Sam Bachmiński był postacią z pogranicza, związany emocjonalnie zarówno z ukraińska, jak i polska kultura. Swoje wyroby adresował do odbiorców obu nacji, podpisując się cyrylica
ich twórców, są zwierzęta (smoki? konie?) na kaflach ze Szczytna, łączące żywioł dekoracyjny ze swoboda rysunku, niełatwa do osiągnięcia w tej technice. <br>W malowanych kaflach dostrzec można wpływy i odmienności warsztatów z rożnych części kraju. Wyraźnie zaznaczają się związki zachodzące na tym samym obszarze między rożnymi dziedzinami sztuki. Kafle z Pokucia Aleksandra Bachmińskiego <br>&lt;page nr=114&gt;<br><br>należą do tego samego obszaru kulturowego, co drzeworyty i obrazy ze wschodnich rubieży dawnej Polski. Maja w przedstawieniach świętych powagę i hieratyczność ikon. Sam Bachmiński był postacią z pogranicza, związany emocjonalnie zarówno z ukraińska, jak i polska kultura. Swoje wyroby adresował do odbiorców obu nacji, podpisując się cyrylica
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego