Typ tekstu: Książka
Autor: Przybylski Jerzy
Tytuł: Marynarze w walce o niepodległość Polski (1918-1920)
Rok: 1999
na



ukształtowanie terenu oraz związanej z nim sieci drożnej i kolejowej. Współdziałanie między wojskami nacierającymi na tych kierunkach było utrudnione ", a nieraz wręcz niemożliwe.
W 1920 r. na Pinie i Prypeci postawiono tylko 9 drogowych mostów lokalnych oraz 4 kolejowe. W tych warunkach przemieszczenie drogą lądową dywizji piechoty z północnego Polesia do południowego i tylko w sprzyjających warunkach trwało od 6 do 10 dni. Wiosenne rozlewy Prypeci czyniły niektóre rejony jej dorzecza wręcz niemożliwymi do przebycia. Najczęściej były zalewane tereny położone między Pińskiem, Łachwą i Dawidgródkiem oraz w rejonie Turowa i Petrykowa.
Ukształtowanie geograficzne Polesia znacznie utrudniało, a niekiedy wręcz uniemożliwiało
na<br><br>&lt;page nr=40&gt;<br><br>ukształtowanie terenu oraz związanej z nim sieci drożnej i kolejowej. Współdziałanie między wojskami nacierającymi na tych kierunkach było utrudnione &lt;gap&gt;"&lt;/&gt;, a nieraz wręcz niemożliwe.<br>W 1920 r. na Pinie i Prypeci postawiono tylko 9 drogowych mostów lokalnych oraz 4 kolejowe. W tych warunkach przemieszczenie drogą lądową dywizji piechoty z północnego Polesia do południowego i tylko w sprzyjających warunkach trwało od 6 do 10 dni. Wiosenne rozlewy Prypeci czyniły niektóre rejony jej dorzecza wręcz niemożliwymi do przebycia. Najczęściej były zalewane tereny położone między Pińskiem, Łachwą i Dawidgródkiem oraz w rejonie Turowa i Petrykowa.<br>Ukształtowanie geograficzne Polesia znacznie utrudniało, a niekiedy wręcz uniemożliwiało
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego