Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
zostało całkowicie wyeliminowane, czyli stan
'absolutnie sprzecznej samotożsamości' rozróżniania i nierozróżniania.

Pierwsza ranga ma odpowiadać absolutnemu aspektowi rzeczywistości,
czyli sferze absolutnej (chiń. lifajie; jap. rihokkai) szkoły huayan.
Druga ranga
Prosty znajduje się w zakrzywionym
(chiń. pianzhong zheng; jap. henchusho)
Starej kobiety świt nie obudził,
A teraz stoi przed starym zwierciadłem.
Prawdziwe jest tylko lustro
odbijające wszystko wyraźnie.
Ciągle pogrążona w niewiedzy -
nie powinna uważać za rzeczywistość
odbicia swojej twarzy.

To, co absolutne, zawiera się w relatywnym, "pustka jest formą", chociaż
jest przeciwieństwem formy. W koanie tym wyakcentowany został aspekt
różnicy na przykładzie starej kobiety, która nie może rozpoznać siebie
w swoim
zostało całkowicie wyeliminowane, czyli stan <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości' rozróżniania i nierozróżniania.<br>&lt;page nr=188&gt;<br>Pierwsza ranga ma odpowiadać absolutnemu aspektowi rzeczywistości, <br>czyli sferze absolutnej (chiń. lifajie; jap. rihokkai) szkoły huayan. <br>Druga ranga <br>Prosty znajduje się w zakrzywionym<br>(chiń. pianzhong zheng; jap. henchusho) <br>Starej kobiety świt nie obudził, <br>A teraz stoi przed starym zwierciadłem. <br>Prawdziwe jest tylko lustro <br>odbijające wszystko wyraźnie. <br>Ciągle pogrążona w niewiedzy - <br>nie powinna uważać za rzeczywistość <br>odbicia swojej twarzy. <br>&lt;gap&gt;<br>To, co absolutne, zawiera się w relatywnym, "pustka jest formą", chociaż <br>jest przeciwieństwem formy. W koanie tym wyakcentowany został aspekt <br>różnicy na przykładzie starej kobiety, która nie może rozpoznać siebie <br>w swoim
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego