Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
w Paryżu w roku 1955, wyraźnie podkreśla, że ideologia negritude ma łączyć w sobie pierwiastki tradycyjne z opanowaniem nowoczesnej technologii. Tylko taka symbioza wyzwoli dynamiczne siły u Murzynów i wyznaczy drogę do dalszego rozwoju Afryki.
Drugim elementem osobowości afrykańskiej jest humanizm. Dla tak znakomitych jego przedstawicieli jak Leopold Senghor, prezydent Senegalu, znakomity poeta, filozof i mąż stanu, rola Afrykańskich Murzynów streszcza się w jednym: ocalić godność człowieka zagrożoną przez technikę oraz szowinizmy lokalne i narodowe. W tym dziele, szczególne pole do działania wyznacza Senghor inteligencji afrykańskiej wielonarodowym uniwersytetom afrykańskim (jak np. w Dakarze i Kampala) oraz literaturze afrykańskiej.
Rozwój literatury afrykańskiej
w Paryżu w roku 1955, wyraźnie podkreśla, że ideologia negritude ma łączyć w sobie pierwiastki tradycyjne z opanowaniem nowoczesnej technologii. Tylko taka symbioza wyzwoli dynamiczne siły u Murzynów i wyznaczy drogę do dalszego rozwoju Afryki.<br>Drugim elementem osobowości afrykańskiej jest humanizm. Dla tak znakomitych jego przedstawicieli jak Leopold Senghor, prezydent Senegalu, znakomity poeta, filozof i mąż stanu, rola Afrykańskich Murzynów streszcza się w jednym: ocalić godność człowieka zagrożoną przez technikę oraz szowinizmy lokalne i narodowe. W tym dziele, szczególne pole do działania wyznacza Senghor inteligencji afrykańskiej wielonarodowym uniwersytetom afrykańskim (jak np. w Dakarze i Kampala) oraz literaturze afrykańskiej.<br>Rozwój literatury afrykańskiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego