Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
jednocześnie studia na wydziale dramaturgii praskiej Szkoły Teatralnej. Ta droga od pracownika technicznego do artysty - jest szczególnym przypadkiem teatralnego doświadczenia. Dla Havela oznacza ono przede wszystkim, że dramatu nie można pisać do szuflady, powstaje on zawsze dla konkretnego teatru i publiczności - tutejszej, swojej, współwrażliwej na teraźniejszość i zjawiska otaczającego świata. Toteż utrata (po roku 68) możliwości bezpośredniej konfrontacji dramatu z widzami, stała się dla Havela sytuacją impasu. W tych nowych dla siebie i społeczeństwa okolicznościach uświadomił sobie (jak sam pisze w autorskim posłowiu) potrzebę pisania inaczej niż do tej pory, przewartościowania warsztatu dramatycznego. Jakościowo nowa sytuacja społeczna wymagała innego języka opisu
jednocześnie studia na wydziale dramaturgii praskiej Szkoły Teatralnej. Ta droga od pracownika technicznego do artysty - jest szczególnym przypadkiem teatralnego doświadczenia. Dla Havela oznacza ono przede wszystkim, że dramatu nie można pisać do szuflady, powstaje on zawsze dla konkretnego teatru i publiczności - tutejszej, swojej, współwrażliwej na teraźniejszość i zjawiska otaczającego świata. Toteż utrata (po roku 68) możliwości bezpośredniej konfrontacji dramatu z widzami, stała się dla Havela sytuacją impasu. W tych nowych dla siebie i społeczeństwa okolicznościach uświadomił sobie (jak sam pisze w autorskim posłowiu) potrzebę pisania inaczej niż do tej pory, przewartościowania warsztatu dramatycznego. Jakościowo nowa sytuacja społeczna wymagała innego języka opisu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego