Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
wiedzieć więcej o świecie. Potrzebuje ich nie tylko do eksperymentów naukowych, ale również do testowania własnej psychiki, moralności, odporności na samotność i śmierć. Dlatego właśnie bajkowa wizja piramidy ustawionej z wypchanych skór konia, psa, kota i koguta jest tak samo symboliczna, jak los rosyjskiej suki wysłanej bezpowrotnie w przestworza kosmiczne.

W zasadzie, jak przekonują miłośnicy malowideł naskalnych, sztuka zaczęła się od zwierząt. Czy rzeczywiście jaskiniowcy, rysując na ścianach swych domostw zwierzynę łowną, robili sztukę, to sprawa osobna. W naszym stuleciu niejeden „Picasso" potrafił pięknie rysować zwierzęta (np. konia jedną linią bez odrywania ołówka od kartki papieru). Ale to wszystko okazało się
wiedzieć więcej o świecie. Potrzebuje ich nie tylko do eksperymentów naukowych, ale również do testowania własnej psychiki, moralności, odporności na samotność i śmierć. Dlatego właśnie bajkowa wizja piramidy ustawionej z wypchanych skór konia, psa, kota i koguta jest tak samo symboliczna, jak los rosyjskiej suki wysłanej bezpowrotnie w przestworza kosmiczne.<br><br> W zasadzie, jak przekonują miłośnicy malowideł naskalnych, sztuka zaczęła się od zwierząt. Czy rzeczywiście jaskiniowcy, rysując na ścianach swych domostw zwierzynę łowną, robili sztukę, to sprawa osobna. W naszym stuleciu niejeden &#132;Picasso" potrafił pięknie rysować zwierzęta (np. konia jedną linią bez odrywania ołówka od kartki papieru). Ale to wszystko okazało się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego