Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
Kościół wymaga jednak, aby przyjąć go nie tylko w stanie idealnym, ale również takim, jakim jest w swojej codziennej kenotycznej rzeczywistości. Dotyczy to przede wszystkim jego służby - trudnego trwania w "postaci sługi" na wzór Chrystusa. Jest to już jednak drugie oblicze kenozy - dobrowolnie przyjętej, świadomie realizowanej jako zadanie i posłannictwo. Wczesne chrześcijaństwo dokonało radykalnego przewartościowania pojęcia panowania w odniesieniu do osoby i życia Jezusa. Uznało za swojego Pana i Króla Tego, którego życie oddane było bez reszty służbie dla drugich i który samego siebie wydał za wszystkich. Ten, który z powodu dobrowolnie przyjętej niemocy został na krzyżu wydrwiony i zabity przez
Kościół wymaga jednak, aby przyjąć go nie tylko w stanie idealnym, ale również takim, jakim jest w swojej codziennej kenotycznej rzeczywistości. Dotyczy to przede wszystkim jego służby - trudnego trwania w "postaci sługi" na wzór Chrystusa. Jest to już jednak drugie oblicze kenozy - dobrowolnie przyjętej, świadomie realizowanej jako zadanie i posłannictwo. Wczesne chrześcijaństwo dokonało radykalnego przewartościowania pojęcia panowania w odniesieniu do osoby i życia Jezusa. Uznało za swojego Pana i Króla Tego, którego życie oddane było bez reszty służbie dla drugich i który samego siebie wydał za wszystkich. Ten, który z powodu dobrowolnie przyjętej niemocy został na krzyżu wydrwiony i zabity przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego