Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
Klaty. Zrobił trzy przedstawienia, o każdym było głośno. W "Lochach Watykanu" według powieści André Gide'a skonfrontował rozpaczliwy nihilizm z radiowomaryjną religijnością (nagroda "za próbę wypracowania osobnego języka teatralnego" na Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy), "H." (Hamlet) wystawiony w historycznej przestrzeni Stoczni Gdańskiej wstrząsnął mitem Solidarności, "...Córka Fizdejki" (według "Janulki, córki Fizdejki" Witkacego) posłużyła za konfrontację Polski z Unią Europejską. Klata trzepie i pierze polskie dusze jak Witkacy, jego idol. Każde przedstawienie to policzek wymierzony publiczności, by nie powiedzieć: cios pięścią. Porównuje się go do Franka Castorfa, twórcy niemieckiego teatru politycznego, ale bliżej mu do polskiej tradycji romantycznej. Tym bardziej że świat widzi
Klaty. Zrobił trzy przedstawienia, o każdym było głośno. W "Lochach Watykanu" według powieści André Gide'a skonfrontował rozpaczliwy nihilizm z radiowomaryjną religijnością (nagroda "za próbę wypracowania osobnego języka teatralnego" na Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy), "H." (Hamlet) wystawiony w historycznej przestrzeni Stoczni Gdańskiej wstrząsnął mitem Solidarności, "...Córka Fizdejki" (według "Janulki, córki Fizdejki" Witkacego) posłużyła za konfrontację Polski z Unią Europejską. Klata trzepie i pierze polskie dusze jak Witkacy, jego idol. Każde przedstawienie to policzek wymierzony publiczności, by nie powiedzieć: cios pięścią. Porównuje się go do Franka Castorfa, twórcy niemieckiego teatru politycznego, ale bliżej mu do polskiej tradycji romantycznej. Tym bardziej że świat widzi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego