Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
przyjąć wewnętrzną numerację tego opusu jako
kolejność powstawania mszy,
można by widzieć ewolucję stylistyczną ­ od stylu dekoratywnego do bardziej
wyważonej ekspresji polifonii wokalnej.
Zindywidualizowany styl polifonii wokalnej reprezentują także niektóre msze
Karczyńskiego, m.in. Missa in honorem Beatae Mariae Virginis Reginae coelorum
(1912), na 4-głosowy chór mieszany (z organami ad libitum), Missa "Jubilate
Deo" in honorem S[anc]ti Joannis Nepomuceni Mart[yris] (1949), na 4-głosowy
chór mieszany i organy oraz Missa in honorem Principum Apostolorum S.S. Petri
et Pauli (1918), na 2 głosy chłopięce i męskie. Jest to styl ekspresji zobiektywizowanej
w koleracji z tekstem mszalnym ­ wyważonej
przyjąć wewnętrzną numerację tego opusu jako <br>kolejność powstawania mszy, <br>można by widzieć ewolucję stylistyczną ­ od stylu dekoratywnego do bardziej <br>wyważonej ekspresji polifonii wokalnej.<br> Zindywidualizowany styl polifonii wokalnej reprezentują także niektóre msze <br>Karczyńskiego, m.in. Missa in honorem Beatae Mariae Virginis Reginae coelorum <br>(1912), na 4-głosowy chór mieszany (z organami ad libitum), Missa "Jubilate <br>Deo" in honorem S[anc]ti Joannis Nepomuceni Mart[yris] (1949), na 4-głosowy <br>chór mieszany i organy oraz Missa in honorem Principum Apostolorum S.S. Petri <br>et Pauli (1918), na 2 głosy chłopięce i męskie. Jest to styl ekspresji zobiektywizowanej <br>w koleracji z tekstem mszalnym ­ wyważonej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego