Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
a odbiorcą w trakcie procesu komunikowania się).
Wracając na chwilę do sytuacji z leśniczówki warto zauważyć, że ekspedientka zrozumiała życzenie, ponieważ zwrot "Mocno kolorowy proszę" oznaczał przedmiot, który znany był obojgu bądź z filmów reklamowych, bądź z innych poprzednich rozmów, w trakcie których został uzgodniony kod jego oznaczania. Był też adekwatny wobec butelki soku. Przekaz zyskał więc uprzednio charakter symboliczny, a odbiorca zdolny był rozumieć intencje nadawcy komunikatu. Skupienie uwagi ekspedientki oraz rozpoczęcie procesu porozumiewania się gwarantował kontekst sytuacyjny związany z procesem sprzedaży i kupna.
W innych warunkach mężczyzna nie zostałby zrozumiany lub zamiast soku zmuszony byłby do napicia się farby
a odbiorcą w trakcie procesu komunikowania się). <br>Wracając na chwilę do sytuacji z leśniczówki warto zauważyć, że ekspedientka zrozumiała życzenie, ponieważ zwrot "Mocno kolorowy proszę" oznaczał przedmiot, który znany był obojgu bądź z filmów reklamowych, bądź z innych poprzednich rozmów, w trakcie których został uzgodniony kod jego oznaczania. Był też adekwatny wobec butelki soku. Przekaz zyskał więc uprzednio charakter symboliczny, a odbiorca zdolny był rozumieć intencje nadawcy komunikatu. Skupienie uwagi ekspedientki oraz rozpoczęcie procesu porozumiewania się gwarantował kontekst sytuacyjny związany z procesem sprzedaży i kupna. <br>W innych warunkach mężczyzna nie zostałby zrozumiany lub zamiast soku zmuszony byłby do napicia się farby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego