Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
sobą sceny, wzmacnia niektóre motywy, wprowadza do filmu teksty, cytaty literackie i "obce" materiały: fragmenty teledysków, telewizyjne kadry, sekwencje z filmów pornograficznych. Wydobywa w ten sposób ukryte, a może nawet niezamierzone znaczenia, ujawnia mroczne, zaskakujące strony historii, na których się wszyscy wychowaliśmy. Bohaterem "Klasztoru..." uczynił diabolicznego sobowtóra Kmicica. Owo demoniczne alter ego pozytywnego bohatera zamiast bronić jasnogórskiego klasztoru, oblega go i w geście romantycznego buntu rzuca wyzwanie Bogu. Manipulacja? Owszem, ale zarazem swoista psychoanaliza opowieści odgrywających - jak "Krzyżacy" czy "Trylogia" - tak ważną rolę w budowaniu naszej tożsamości.

Filmy są wdzięcznym materiałem dla artystów o krytycznym zacięciu, bo właśnie one najbardziej wpływają
sobą sceny, wzmacnia niektóre motywy, wprowadza do filmu teksty, cytaty literackie i "obce" materiały: fragmenty teledysków, telewizyjne kadry, sekwencje z filmów pornograficznych. Wydobywa w ten sposób ukryte, a może nawet niezamierzone znaczenia, ujawnia mroczne, zaskakujące strony historii, na których się wszyscy wychowaliśmy. Bohaterem "Klasztoru..." uczynił diabolicznego sobowtóra Kmicica. Owo demoniczne alter ego pozytywnego bohatera zamiast bronić jasnogórskiego klasztoru, oblega go i w geście romantycznego buntu rzuca wyzwanie Bogu. Manipulacja? Owszem, ale zarazem swoista psychoanaliza opowieści odgrywających - jak "Krzyżacy" czy "Trylogia" - tak ważną rolę w budowaniu naszej tożsamości. <br><br>Filmy są wdzięcznym materiałem dla artystów o krytycznym zacięciu, bo właśnie one najbardziej wpływają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego