Typ tekstu: Książka
Autor: red. Gomulicka Barbara
Tytuł: Pisarze polskiego oświecenia
Rok: 1996
wymiaru rzeczywistości do drugiego, to znaczy albo ze świata przedstawionego utworu, którego jest kreatorem i zarazem głównym elementem konstrukcyjnym, do sfery świata realnego, w którym funkcjonuje jako autor określonej ilości porad i praktycznych wskazówek, albo – na odwrót.
Heterogeniczna struktura poematu rzutuje także na jego budowę – luźną, miejscami wręcz amorficzną, o swobodnym toku narracji, znamionującym się programową dygresyjnością i epizodycznością, dowolnością skojarzeń i asocjacji, a zarazem dążnością do przekazania potencjalnemu odbiorcy możliwie największej ilości pouczeń, instrukcji i rzeczowych informacji. Musiało to oczywiście ujemnie wpłynąć na wewnętrzną spójność materii narracyjnej. Nie doprowadziło jednak do całkowitego zaniku rygorów konstrukcyjnych. Zwornikiem utrzymującym dostrzegalny
wymiaru rzeczywistości do drugiego, to znaczy albo ze świata przedstawionego utworu, którego jest kreatorem i zarazem głównym elementem konstrukcyjnym, do sfery świata realnego, w którym funkcjonuje jako autor określonej ilości porad i praktycznych wskazówek, albo &#150; na odwrót.<br> Heterogeniczna struktura poematu rzutuje także na jego budowę &#150; luźną, miejscami wręcz amorficzną, o swobodnym toku narracji, znamionującym się programową dygresyjnością i epizodycznością, dowolnością skojarzeń i asocjacji, a zarazem dążnością do przekazania potencjalnemu odbiorcy możliwie największej ilości pouczeń, instrukcji i rzeczowych informacji. Musiało to oczywiście ujemnie wpłynąć na wewnętrzną spójność materii narracyjnej. Nie doprowadziło jednak do całkowitego zaniku rygorów konstrukcyjnych. Zwornikiem utrzymującym dostrzegalny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego