Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
porządkiem architektonicznym. Istotne są tu kategorie powiązań wewnętrznych oraz występujących miedzy częściami. Pytamy więc, w jaki sposób kompozytor buduje, tworzy integralną formę cyklu, przy czym ważna tu jest integracja strukturalna, nie zaś wyłącznie architektoniczne następstwo części. Werner F. Korte (1964, s. 16) określa strukturę jako: . Chodzi więc nie tylko o architektoniczne następstwo części, lecz właśnie o "założone następstwo porządków".
Część mszalną należy zatem traktować jako pewną strukturę w konstrukcji cyklu, badać zaś możliwości ukształtowań strukturalnych występujących zarówno w określonym cyklu, jak w określonym typie mszy, np. missae pro Defunctis. Nie należy przy tym tego fenomenologicznego sposobu patrzenia Kortego na strukturę muzyczną
porządkiem architektonicznym. Istotne są tu kategorie powiązań wewnętrznych oraz występujących miedzy częściami. Pytamy więc, w jaki sposób kompozytor buduje, tworzy integralną formę cyklu, przy czym ważna tu jest integracja strukturalna, nie zaś wyłącznie architektoniczne następstwo części. Werner F. Korte (1964, s. 16) określa strukturę jako: &lt;gap&gt;. Chodzi więc nie tylko o architektoniczne następstwo części, lecz właśnie o "&lt;q&gt;założone następstwo porządków&lt;/&gt;".<br>Część mszalną należy zatem traktować jako pewną strukturę w konstrukcji cyklu, badać zaś możliwości ukształtowań strukturalnych występujących zarówno w określonym cyklu, jak w określonym typie mszy, np. missae pro Defunctis. Nie należy przy tym tego fenomenologicznego sposobu patrzenia Kortego na strukturę muzyczną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego