Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 06.05
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
krytyki. Na pewno nie jest to muzyka dla tych, którym podoba się wyłącznie "czad" i "wykop", aczkolwiek warto czasami posłuchać czegoś, co wymaga odrobiny wrażliwości.

Mirosław Pęczak

NA VIDEO / DVD



Wczesny Weir

Zrealizowane w latach 70. pierwsze filmy wybitnego Australijczyka, od ćwierć wieku zadomowionego w Hollywood, nie są zaliczane do arcydzieł, jak chociażby późniejsze "Piknik pod wiszącą skałą" czy "Stowarzyszenie umarłych poetów", niemniej pozwalają prześledzić upodobania i estetyczne wybory na wczesnym etapie jego twórczości. W debiutanckim horrorze "Samochody, które pożarły miasteczko Paryż", można dostrzec naiwną alegorię zagłady cywilizacji przemysłowej uginającej się pod własnym ciężarem. Temat podejmowany bardzo dyskretnie m.in. w
krytyki. Na pewno nie jest to muzyka dla tych, którym podoba się wyłącznie "czad" i "wykop", aczkolwiek warto czasami posłuchać czegoś, co wymaga odrobiny wrażliwości. <br><br>&lt;au&gt;Mirosław Pęczak&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;NA VIDEO / DVD&lt;/&gt;<br><br>&lt;div1&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Wczesny Weir&lt;/&gt;<br><br>Zrealizowane w latach 70. pierwsze filmy wybitnego Australijczyka, od ćwierć wieku zadomowionego w Hollywood, nie są zaliczane do arcydzieł, jak chociażby późniejsze "Piknik pod wiszącą skałą" czy "Stowarzyszenie umarłych poetów", niemniej pozwalają prześledzić upodobania i estetyczne wybory na wczesnym etapie jego twórczości. W debiutanckim horrorze "Samochody, które pożarły miasteczko Paryż", można dostrzec naiwną alegorię zagłady cywilizacji przemysłowej uginającej się pod własnym ciężarem. Temat podejmowany bardzo dyskretnie m.in. w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego