Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
drugie zarazem, to powstaje ciekawe pytanie o ewentualny związek, przynajmniej o związek wobec wspólnego przeciwnika, którym staje się wspomniany kierunek przemian współczesnego kina. Kina już tylko, a nie sztuki filmowej.

Dzikie dziecko i kontestacja
Swoiste połączenie postawy romantycznej z duchem charakterystycznym dla kultury lat sześćdziesiątych bodaj najsilniej zamanifestowane zostało w arcydziele Herzoga znanym w Polsce pod tytułem Zagadka Kaspara Hausera, znacznie mniej sugestywnym niż oryginalny Jeder für sich und Gott gegen Alles (Każdy dla siebie, Bóg przeciw wszystkim). Film ten jest jakby punktem centralnym, w którym przecinają się niemal wszystkie najważniejsze wątki twórczości Herzoga. Przeczytałem kiedyś znamienną wypowiedź Ingmara Bergmana, który
drugie zarazem, to powstaje ciekawe pytanie o ewentualny związek, przynajmniej o związek wobec wspólnego przeciwnika, którym staje się wspomniany kierunek przemian współczesnego kina. Kina już tylko, a nie sztuki filmowej.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div&gt;&lt;tit&gt;Dzikie dziecko i kontestacja&lt;/&gt;<br>Swoiste połączenie postawy romantycznej z duchem charakterystycznym dla kultury lat sześćdziesiątych bodaj najsilniej zamanifestowane zostało w arcydziele Herzoga znanym w Polsce pod tytułem Zagadka Kaspara Hausera, znacznie mniej sugestywnym niż oryginalny Jeder für sich und Gott gegen Alles (Każdy dla siebie, Bóg przeciw wszystkim). Film ten jest jakby punktem centralnym, w którym przecinają się niemal wszystkie najważniejsze wątki twórczości Herzoga. Przeczytałem kiedyś znamienną wypowiedź Ingmara Bergmana, który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego